Rotterdam geeft visitekaartje af

Als gaststad van het Eurovisie Songfestival heeft Rotterdam zowel nationaal als internationaal een visitekaartje van formaat afgegeven. Wat een spektakel, wat een show! Studio Vollaers/Zwart tekende voor het ontwerp van de aankleding van de stad en FaberExposize/LENN mocht dit sterke concept uitvoeren. Citydressing met een hoofdletter C!

We brachten onder andere een 10 kilometer lang Sing Along-lint aan van het Centraal Station via de Erasmusbrug tot aan Ahoy en verwerkten 20 kilometer stickertape op winkelruiten. Rotterdam onderging een kleurrijke metamorfose! En dat alles geheel circulair: we gebruikten gerecyclede, pvc-vrije materialen, die na afloop ook weer hergebruikt gaan worden. Dubbel duurzaam dus.

Met zo’n rapport mag je thuiskomen!

De kroon op het werk is de prachtige referentie van Rotterdam Citymarketing.

Beste Eric,

Het Eurovisie Song Festival Rotterdam is ten einde. Het is een geweldig succes geworden waaraan, door Corona, twee jaar gewerkt is. De stad Rotterdam staat opnieuw positief op de kaart en heeft zich laten zien als de stad van Make it Happen!

Daarbij zijn wij natuurlijk afhankelijk van vele partners. Ideeën bedenkers, plannenmakers, regisseurs én uitvoerders.

Daar is FaberExposize/LENN er zeker één van. Jouw club, waar Rotterdam al jaren op kan rekenen met betrekking tot haar Citydressing producties, heeft zijn naam opnieuw eer aan gedaan door het vlekkeloos uitvoeren van de signing door de stad Rotterdam heen.

De samenwerking met Faber en LENN is wederom ideaal gebleken: Snelle en kwalitatief hoogwaardige productie, in combinatie met strakke maar ook flexibele installatie. ‘S nachts of overdag, in regen, storm en wind stond het team paraat om aan al onze wensen op gebied van aankleding van de stad te voldoen. Jullie zijn TOPPERS.

Op die manier heeft de stad een Eurovisie gezicht gekregen door middel van 10 kilometer Sing-a-long tape van het Centraal Station, over de Erasmusbrug, naar Ahoy. En 20 kilometer raamstreamers. En pilaar-wraps, bouwhekbanners en meer dan 15.000 mondkapjes, enzovoort enzovoort.

Ook de roep om circulariteit werd door FaberExposize op een unieke manier ingevuld: het materiaal was bij aanvang van geryceld materiaal, is binnen het project hergebruikt (dubbel duurzaam) en wordt ook na afloop gerecycled tot basismateriaal voor weer nieuwe artikelen!

Namens Rotterdam, Host City van het Eurovisie Song Festival 2021 , wil ik Team FaberExposize/Lenn bedanken voor deze samenwerking.

Annemieke van Wegen-Delhaas
Citybranding & Citydressing Eurovision Song Contest – Host City Rotterdam 2021

Benieuwd wat we samen kunnen bereiken?

Laat je adviseren door een van onze retail adviseurs