Op 25 juni 2023 voltooide Maarten van der Weijden de Elfstedentriatlon in Friesland, een indrukwekkende prestatie waarbij hij 200 kilometer zwom, 200 kilometer fietste en 200 kilometer wandelde. Dit alles deed hij in gezelschap van talloze medesporters, die gezamenlijk alles gaven met als nobel doel elf onderzoeken te financieren. LENN heeft in samenwerking met printpartner Probo aanzienlijk bijgedragen aan dit evenement door materiaal te leveren en begeleidings- en montage uren te verzorgen. Op deze manier kreeg Maarten de kans om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor zijn goede doel: het financieren van onderzoek naar kanker. Via deze link vind je het filmpje dat Probo heeft gemaakt over dit project, waarin ze ook hun recycleprogramma promoten.
Events die we hebben laten stralen
Bij LENN zorgen we ervoor dat elk evenement schittert met onze hoogwaardige eventsigning. Van opvallende banners tot stijlvolle aankleding, we transformeren elke locatie tot een visueel spektakel.
Met regelmaat wisselt het Stedelijk Museum Amsterdam van tentoonstelling. Om tentoonstellingen aan te kondigen, beschikt het Stedelijk Museum over twee systemen waar enorme mesh-doeken overheen gespannen kunnen worden. Het grootste doek is maar liefst twaalf meter breed en zo’n negen meter hoog – een aanzienlijk doek dus dat wij met behulp van een hoogwerker steeds vervangen. Het andere doek is smaller, met een breedte van een meter, maar heeft wel een hoogte van twaalf en een halve meter.
Op 27 april 2019 vond het Kingsland Festival plaats, het grootste ééndaagse dancefestival van Nederland en tevens het grootste festival op Koningsdag. De allereerste editie vond plaats op 30 april 2013 in de RAI Amsterdam. Sindsdien kleurt Kingsland jaarlijks op 27 april heel Nederland oranje, met edities in Amsterdam, Den Bosch, Groningen, Rotterdam en Twente! In opdracht van Dutch7 verzorgt LENN het decor voor de edities in Amsterdam, Rotterdam en Den Bosch.
Van 24 juni tot 1 juli 2018 vond de Volvo Ocean Race (VOR) plaats, ’s werelds grootste zeilwedstrijd voor professionele zeilers. De Volvo Ocean Race 2017-2018 was de dertiende editie, die begon met een havenrace op 14 oktober 2017 in Alicante, Spanje. Na elf etappes en elf havenraces finishten de boten op 30 juni 2018 in Den Haag, nabij de haven van Scheveningen. Gedurende acht dagen stond de haven van Scheveningen volledig in het teken van zeilen en watersport, met tal van activiteiten, wedstrijden en entertainment. In opdracht van TIG Sports was LENN verantwoordelijk voor de signtuning van het evenemententerrein. Alles op en rondom het terrein werd voorzien van fullcolour prints, inclusief het podium waar de prijsuitreiking plaatsvond. Speciaal voor de Volvo Ocean Race heeft LENN ‘wayfinding towers’ gemaakt, die met het reizende deel van de VOR de wereld over zijn gegaan. Deze speciale doekpanelen zijn gemakkelijk te transporteren en te plaatsen. De towers zijn uitgerust met LED-schermen aan twee kanten en worden ’s nachts verlicht door speciale LED-buizen. Er was een dubbele set in omloop, waarvan er meestal één onderweg was en de andere opgebouwd stond op een locatie langs de route.
In 2018 vond het Shell Generation Discover Festival voor het derde jaar op rij plaats op het Malieveld in Den Haag. Gedurende vijf dagen konden jongeren op speelse wijze kennismaken met wetenschap, techniek en innovatie. In futuristische domes konden bezoekers energie opwekken door te dansen, deelnemen aan workshops en bouwen aan de stad van de toekomst. Speciale kooien boden de mogelijkheid om te vliegen met drones, VR-werelden te ervaren en te racen met een zoutwaterauto. LENN had het voorrecht om in opdracht van BrandBase en Shell voor de derde keer de signtuning te verzorgen. Als eerste monteerden we bouwhekdoeken op de bouwhekkenlijnen. Later werd een toegangspoort gecreëerd met ons layherframe-systeem, werden diverse signing-doeken opgehangen op het terrein, werd de grote tent en het theater aangekleed en werden de drone-kooien voorzien van backdrops. In de domes hebben we trussen voorzien van theaterdoek en geprint doek, grote driehoeksdoeken gemonteerd in de centrale dome, verschillende gebogen noframe-systemen opgehangen, diverse grote forexborden geplaatst als signing en informatievoorziening, en tunnels gecreëerd waar kinderen doorheen konden lopen… LENN is van vele markten thuis! De opbouw duurde ongeveer een week en na 2 dagen was alles weer keurig opgeruimd.
Op 16 en 17 juni 2018, in opdracht van Freshco en in samenwerking met M2 Printing, heeft LENN op het circuit van Le Mans in Frankrijk de buitenzijde van de drielaagse VIP-tent van automerk Aston Martin aangekleed. Deze indrukwekkende tent van 15 bij 30 meter hebben wij aan drie zijden voorzien van fullcolour prints. Hiervoor hebben we een compleet op maat gemaakt systeem ontworpen, bestaande uit een framewerk dat aan de dakspanten is gemonteerd. Aan dit frame hebben we het doek vastgemaakt, waarbij we het doek zeer strak (retestrak mogen we wel zeggen) hebben opgespannen aan de onder- en zijkanten. Met deze tent hebben de betekenis van het woord ‘afwerking’ werkelijk naar een hoger niveau getild. Een project waar we trots op mogen zijn!
Op 15 september 2018 vond een samensmelting plaats van twee grootschalige evenementen: The Flying Dutch en De Vrienden van Amstel LIVE! tot de Vliegende Vrienden van Amstel LIVE! Op deze dag vlogen ’s lands grootste artiesten en DJ’s ‘Flying Dutch style’ per helikopter naar Amsterdam, Zwolle en Eindhoven, waar ze op de verschillende locaties een spetterende show gaven in de kenmerkende stijl van De Vrienden van Amstel LIVE! In opdracht van Interstage heeft LENN op alle drie de locaties de constructies van de grote (14x10x9m) ‘bierkratten’ voorzien van in totaal 1500 m2 layherframe. Met ons layherframe hebben we de constructies zodanig ingepakt dat er niets meer van te zien was. Bezoekers konden boven op de bierkratten genieten van een fantastisch uitzicht op het terrein en het podium. In Zwolle bevond zich zelfs een Amstelbar onder in het bierkrat. De opbouw op de drie locaties nam in totaal vijf dagen in beslag. Kijk die kratten shinen!
Van 8 tot 17 februari 2019 was de “Tunnel of Love” een hartverwarmende geste van het kunstenaarsduo VOLLAERSZWART aan alle Rotterdammers en een jubileumgeschenk voor de Maastunnel, die op 14 februari 2018 77 jaar oud werd. In opdracht van Stichting de Loodsen werd het voetgangersgedeelte van de Maastunnel beplakt door de stickeraars van LENN, met maar liefst 35.000 (!) fluorescerende hartjes. Zodra het blacklight aanging, ontstond er een betoverende ambiance. Heel Rotterdam stroomde toe en talloze influencers lieten zich vastleggen in de 580 meter lange Maastunnel. Vanwege het overweldigende succes en de enorme opkomst werd het project, voordat de renovatie van de Maastunnel van start ging, met twee dagen verlengd.